سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه کسی را دیدید که به وی زهد دردنیا و کم گویی عطا شده، بدو نزدیک شوید که حکمت القامی کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 96 اسفند 14 , ساعت 11:32 عصر

برای خرید بهترین ماشین لباسشویی به چه نکته هایی باید توجه کنید , ماشین ‌های لباسشویی در حال حاضر از تنوع خیلی زیادی برخوردار می باشند. این موضوع اهمیت آگاهی کافی موقع خرید را بیشتر می کند. 

خرید ماشین لباسشویی به خاطر زیاد بودن مدل ‌های آن در بازار می ‌تواند یکی از دشوارترین خریدها باشد؛ اما در صورتی که نیازهای اساسی خود را معین کنید و بدانید دقیقا دنبال چه نوع ماشین لباسشویی با چه امکاناتی می باشید, کار آسانی را پیش رو دارید. در این نوشته نمایندگی تعمیرات ال جی شما را با انواع ماشین‌ لباسشویی و امکانات آن ها آشنا می ‌کند تا انتخاب راحتی داشته باشید.

تعمیرات حرفه ای را با نمایندگی ال جی و با خدمات پس از فروش ال جی ما تجربه کنید.

ظرفیت ماشین لباسشویی

نخستین مولفه ای که بایست به آن دقت داشته باشید ظرفیت ماشین لباسشویی است. بایست ماشینی را انتخاب کنید که ظرفیت آن هماهنگ با تعداد افراد خانواده باشد. در صورتی که تنها یا با همسر خود زندگی می‌کنید, یک ماشین با ظرفیت پنج کیلو جواب‌گوی نیاز شما خواهد بود؛ اما در صورتی که تعداد افراد خانواده شما بیش از سه نفر است بایست به فکر ماشینی با ظرفیت بالای هفت کیلو باشید. در خانواده های سنتی که تعداد اعضای خانواده زیاد است غالبا خرید ماشین لباسشویی با ظرفیت 9.5 کیلوگرم امری نرمال است.

 

نکته دیگری که بایست مدنظر داشته باشید این است که چندوقت یک‌بار قرار است از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. بیشتر مردم غالبا هر روز از ماشین لباسشویی استفاده نمی‌کنند؛ اما ماشین های جدید مجهز به آیتمی به نام Quick wash یا شستشوی سریع می باشند که مناسب استفاده روزانه می باشند. در صورتی که قصد استفاده روزانه از ماشین دارید, جهت یک فرد مجرد یا یک زوج, ماشینی با ظرفیت پنج کیلو کفایت می‌کند. جهت استفاده خانواده های پرجمعیت‌تر نیز چون در استفاده روزانه حجم لباس ها کمتر است, ظرفیت 6.8 تا 7 کیلوگرم کافی خواهد بود. مشخصات زیر شما را در انتخاب صحیح ظرفیت ماشین لباسشویی کمک می ‌کند.

خرید بهترین ماشین لباسشویی

جهت استفاده تعداد اعضای خانواده یک یا دو نفره, ظرفیت موردنیاز شش کیلوگرم با گنجایش لباس ها

  • دو پیراهن
  • دو شلوار جین
  • یک ملحفه
  • دو حوله کوچک
  • دو روبالشی

جهت استفاده تعداد اعضای خانواده سه نفره, ظرفیت موردنیاز هفت کیلوگرم با گنجایش لباس ها

  • سه پیراهن
  • سه شلوار جین
  • یک ملحفه
  • دو حوله کوچک
  • دو روبالشی

جهت استفاده تعداد اعضای خانواده چهار نفره, ظرفیت موردنیاز هشت کیلوگرم با گنجایش لباس ها

  • چهار پیراهن
  • سه شلوار جین
  • یک ملحفه
  • سه حوله کوچک
  • سه روبالشی

جهت استفاده تعداد اعضای خانواده پنج نفر و بیشتر, ظرفیت موردنیاز ده کیلوگرم با گنجایش لباس ها

  • سه پیراهن
  • سه شلوار جین
  • دو ملحفه
  • شش حوله کوچک
  • شش روبالشی

اندازه ماشین لباسشویی

از نظر سایز, ماشینی که می خرید بایست در بخشی که در خانه برای آن در نظر گرفته شده جا شود. ماشین ‌های لباسشویی عموما 27 اینچی می باشند؛ جهت نصب درست ماشین لباسشویی بایست 6 اینچ فضا در پشت آن نیز در نظر گرفته شود. چنانچه ماشین لباسشویی با درب از بالا را ترجیح می ‌دهید بایست دقت داشته باشید که پیشخوان یا کابینت مانع باز شدن در آن نشوند. در باره ماشین ‌های درب از جلو هم دقت کنید که درب ماشین از کدام سمت باز می گردد؛ چون در صورتی که جای قرارگیری ماشین مثلا کنار دیوار باشد, باز نشدن کامل در سبب سختی فرآیند ورود و خروج البسه خواهد شد.

ماشین لباسشویی خودکار یا نیمه خودکار

در ماشین‌ های لباسشویی خودکار کافی است آب و برق ماشین را وصل کنید, پودر رختشویی را بیفزایید و ماشین را تنظیم کنید تا شستشو به صورت خودکار صورت گیرد. در این ماشین ها فرآیند شستشو, آب‌گیری و تخلیه با توجه به نیاز صورت می‌گیرد.

در ماشین های لباسشویی نیمه ‌خودکار, بایست شخصا آب را بیفزایید و در صورتی که ماشین دوقلو باشد, جهت استفاده از خشک‌کن, بایست به صورت دستی لباس ها را از لباسشویی بیرون آورده و در خشک‌کن بگذارید. فرق اصلی ماشین های خودکار و نیمه ‌خودکار در فراهم کردن آب آن ها است. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که با کمبود آب و قطعی گاه و بیگاه آب روبه رو می باشید, لباسشویی تمام‌ خودکار احتمال دارد نتواند به خوبی عمل کند. در چنین مواردی بهترین کار خرید ماشین لباسشویی نیمه‌خودکار است؛ چرا که آب‌گیری در آن یکباره بوده و مثل مدل خودکار نیاز مداوم به منبع آب ندارد.

اندازه ماشین لباسشویی

نوع ماشین لباسشویی خود را انتخاب کنید

به طور کلی دو گروه اصلی ماشین های لباسشویی وجود دارد: درب از جلو و درب از بالا

ماشین های لباسشویی درب از بالا

این نوع ماشین ها دارای درب ورود خروج لباس ها در بخش بالایی ماشین می باشند. غالبا کلیدهای کنترل هم روی پنل بالایی قرار می‌ گیرند؛ ولی در برخی مدل‌ ها این کلیدها در جلوی ماشین گذاشته شده‌اند.

درون این نوع ماشین ها محفظه‌ای بزرگ قرار دارد که آب و هم‌زن را در خود جای می‌ دهد. کار هم‌زن به چرخش درآوردن لباس‌ها جهت پاک کردن آن ها است. برخی ماشین های لباسشویی درب از بالا از نوع HE می باشند که به معنی بازدهی بالای این ماشین ها است. این مدل‌ها فاقد هم‌زن بوده و از حرکت‌دهنده جهت چرخاندن لباس ها استفاده می‌کنند. در این ماشین ها از چرخش به جای پیچاندن لباس جهت پاک کردن آن استفاده می‌شود و خروجی کار خیلی مشابه ماشین های درب از جلو خواهد بود.

از موارد مثبت ماشین های درب از بالا این است که جهت ورود و خروج لباس نیاز به خم شدن ندارید و در صورتی که از مدل‌های بازدهی بالا بخرید ضمن مطلوب بودن میزان پاکی, آب و انرژی کمتری در مقایسه با مدل‌های دارای هم‌زن مصرف خواهید کرد.

تعمیرات حرفه ای را با نمایندگی ال جی و با خدمات پس از فروش ال جی ما تجربه کنید.

هرچند مدل‌های درب از بالا به خاطر آسانی ورود و خرج لباس ها احتمال دارد جهت افراد سالخورده انتخاب بهتری به نظر بیایند, بایست دقت داشته باشید برخی از این مدل ‌ها دارای محفظه های عمیقی می باشند که کار خارج کردن لباس را به مراتب دشوارتر از مدل ‌های درب از جلو می‌ کنند.

از سوی دیگر مدل‌های HE احتمال دارد آب کمتری مصرف کنند, ولی اولا به پودرهای رختشویی ویژه ای نیاز دارند و ثانیا در صورتی که ماشین تشخیص دهد که لباس به اندازه کافی پاک نشده است, آب‌کشی مجدد صورت خواهد گرفت که در این صورت کاهشی در مصرف آب اتفاق نخواهد افتاد.

 

ماشین های لباسشویی درب از جلو

ماشین های لباسشویی درب از جلو در ده سال اخیر به شدت رواج پیدا کرده‌اند. این نوع ماشین ها به نسبت مدل‌های درب از بالا میزان زیادی از لباس ها را با مصرف انرژی کمتری شستشو می‌کنند. کلیدهای کنترل این مدل‌ها در جلوی ماشین تعبیه می‌شود و فضای روی ماشین قابل استفاده یا پوشانده شدن است.

درون ماشین های درب از جلو محفظه‌ای افقی قرار دارد که با چرخش آهسته لباس‌ها را با لطافت پاک می‌کند. در این مدل‌ها برخلاف مدل‌های درب از بالا نیازی نیست که محفظه پر از آب باشد؛ بلکه آب‌گیری در چند مرحله و متناسب با نیاز صورت می‌گیرد. همینطور به خاطر نبود هم‌زن, امکان گذاشتن البسه بیشتری در ماشین های درب از جلو وجود دارد. کارکرد خشک‌کن در ماشین های درب از جلو وابسته به تعداد دور در دقیقه آن ها است. ماشین هایی که تا 1200 دور در دقیقه چرخش می‌ کنند لباس را در مدت کوتاهی خشک می‌ کنند. این ماشین ها که غالبا گران‌ تر هم می باشند انواع و اقسام تنظیمات را شامل می‌ شوند. در جدول زیر مقایسه اجمالی این دو نوع ماشین لباسشویی را ملاحظه می کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید از تعمیرات لباسشویی ال جی مشاوره بگیرید.

منبع: http://bit.ly/2tfetAb



لیست کل یادداشت های این وبلاگ